فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

۵۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱تیر

با سلام ، همانگونه که میدانید کیفیت وبسایت ( مطالب ، ظاهر و ... ) برای ما اهمیت فراوانی داشته و دارد ، برای که این بدانیم آیا توانسته ایم رضایت شما را جلب کنیم ، یا خیر و این که از عملکرد کلی خود در این مدت مطلع شویم ، اقدار به راه اندازی یک بخش نظرسنجی نمودیم | از شما خواهشمندیم در این نظرسنجی مشارکت نموده ، و ما را از عملکرد خود مطلع کنید .

در ادامه شما ، پنجره ی نظرسنجی را مشاهده می کنید ، همچین می توانید از ستون سمت چپ صفحه نیز در نظرسنجی شرکت فرمایید .

با تشکر از شما همراهان همیشگی ...

همچنان منتظر نظرات خوب و سازنده ی شما هستیم ...

گروه فیزیک
۲۹تیر

هدف های یادگیری ( فصل دوم - دما و گرما )

دانش آموز عزیز! پس از مطالعه ی دقیق این مبحث قادر خواهید بود:
1- مفهوم انرژی  را تعریف کرده و ارتباط آن را با زندگی روزمره توصیف کنید و اهمیت آن را شرح دهید.
2- ارتباط مفهوم انرژی جنبشی  با رخدادهای روزانه را شرح داده، مسأله های مربوط به آن را حل کنید.
3- مفهوم انرژی درونی  را شرح داده و تأثیر آن را در تغییر حالت و وضعیت اجسام توصیف کنید.
4- پایستگی انرژی  را بیان کنید و از آن در حل مسأله ها استفاده کنید.
5- مفهوم انرژی پتانسیل گرانشی  را تعریف کنید و مسأله های مربوط به آن را حل کنید. 

راهنمای یادگیری

دانش آموز عزیز؛ قبل از مطالعه ی فصل توصیه می شود نقشه ی محتوایی فصل را به دقت مشاهده فرمایید .


 
گروه فیزیک
۲۹تیر

قاعده ی تعادل در فیزیک چیست ؟ » اگر نخی را دور بسته ی شکری 2 پوندی ببندید و آن را به ترازویی بی وزن آویزان کنید ، ترازو پایین می آید تا 2 پوند را نشان دهد . فنر کشیده شده تحت تأثیر نیروی کششی موسوم به کشش قرار دارد . همین ترازو در آزمایشگاه علوم ( فیزیک ) احتمالاً طوری مدرج شده است که همین نیرو را 9N نشان دهد . هم پوند و هم نیوتون یکای وزن اند که بدین ترتیب یکای نیرو نیز هستند . بسته ی شکر با نیروی گرانشی 2 پوند - یا هم ارز آن ، 9 نیوتون - جذب زمین می شود . اگر دوبرابر این مقدار شکر را از ترازو بیاویزید ، قرائت آن 18 نیوتون می شود . 

توجه کنید که دو نیرو بر بسته ی شکر وارد می شود - نیروی کشش بالاسو و نیروی وزن پایین سو . دو نیروی وارد بر بسته مساوی و در جهت مخالف اند و اثر یکدیگر را خنثی می سازند . در نتیجه بسته ساکن باقی می ماند . طبق قانون اول نیوتون ، هیچ نیروی خالصی بر بسته وارد نمی شود . می توان از زاویه ی دیگری قانون اول نیوتون را دید که تعادل مکانیکی است .

وقتی نیروی خالص وارد بر جسمی صفر است ، می گوییم آن جسم در تعادل مکانیکی است ( در ادامه ی مطالب سایت خواهیم دید ، که شرط دیگر تعادل مکانیکی آن است که گشتاور خالص برابر 0 باشد ) . با نماد گذاری ریاضی ، قاعده ی تعادل عبارت است از :

فرمول قاعده تعادل

نماد سیگما نشانه ی جمع برداری است و F نیرو ها را نشان می دهد .

برای جسم آویزان در حال سکون ، مثل بسته ی شکر ، این قاعده بیان می کند که نیرو های بالاسوی وارد بر جسم باید با نیرو های پایین سویی که بر جسم وارد می شوند متوازن شده باشند تا جمع برداری صفر شود . ( در کمیت های برداری جهت در نظر گرفته می شود ، بنابراین اگر نیرو های بالاسو + باشند ، نیرو های پایین سو - می شوند ، و هنگام جمع زدن در واقع از هم کم می شوند. )

نظر شما در مورد این مقاله چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک
۲۹تیر

انرژی گیاهی » انرژی ای است که از مواد گیاهی مانند چوب به دست می آوریم . این انرژی به صورت انرژی شیمیایی در گیاهان ذخیره شده است . به این مواد گیاهی " بیومس " یا زیست توده ( توده ی زیستی ) می گویند . هم اکنون برای تولید گرما ، الکتریسیته و تهیه ی انواع سوخت های وسایل نقلیه از مواد گیاهی استفاده می کنیم . چوب از شناخته شده ترین منابع انرژی زیستی به شمار می رود .

هزاران سال است که مردم برای فراهم کردن گرمای خود از هیزم استفاده می کنند . با این کار بسیاری از جنگل های جهان نابود شده اند . در روش نوین استفاده از انرژی زیستی ، این منبع انرژی به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر ( نو شدنی ) به کار می رود ، زیرا با کاشت نهال می توان جنگل ها را نوسازی کرد . هر چند در اثر سوزاندن مواد گیاهی ، دی اکسید کربن در هوا پخش می شود ، اما گیاهانی که می کاریم و جایگزین آن ها می کنیم ، گاز کربن دی اکسید را برای رشد خود دوباره جذب می کنند .

منابع زیست توده

تقریباً همه ی گیاهان ، از چوب و برگ های گیاهان گرفته تا مقوا ( که از خمیر کاغذ به دست می آید ) را می توان یک منبع انرژی زیستی به شمار آورد . بعضی از توده های زیستی از پس مانده های مواد جنگلی ( تراشه ها و خرده های چوب، کشاورزی ( کاه ) ، صنعتی ( کاغذ ) و فضولات جانوران تشکیل می شوند و بعضی دیگر هم تنها از گیاهانی به دست می آیند که فقط برای تولید انرژی کاشته می شوند و آن ها را گیاهان زراعی ویژه ی انرژی یا علوفه های انرژی زیستی می نامند . این دسته شامل گیاهانی مانند خیزران و درختانی مانند بید می شود که رشد بسیار سریعی دارند . در آینده گیاهانی را پرورش می دهند که اصلاح ژنتیکی شده انمد و با این کار امکان تولید توده های زیستی بیش تری فراهم می شود .

سوزاندن زیست توده

بعضی از منابع انرژی زیستی را به عنوان سوخت می سوزانند تا انرژی نهفته در آن ها آزاد شود . هم چنین از این نوع انرژی های زیستی در مراکز تولید نیروی برق به جای سوخت های فسیلی استفاده می کنند . در آینده نیز این مواد را همراه با زغال سنگ در کوره های پیشرفته می سوزانند .

بعضی از کارخانه های تولید الوار و مجتمع های تولید کاغذ ، برای تولید گرما و الکتریسیته از دور ریز چوب ( مانند خاک اره و خرده های چوب ) به عنوان سوخت استفاده خواهند کرد .

سوخت های زیستی

مواد زیستی را نیز می توان به سوخت های مایع یا گاز تبدیل کرد که سوخت های زیستی نامیده می شوند . مانند الکل ، سوخت های مایع ویژه ی موتور های دیزل ، هیدروژن و متان . از تخمیر کردن مواد قندی موجود در مواد گیاهی مانند ذرت و نیشکر می توان الکل به دست آورد . کارشناسان در پی یافتن راه های تازه ای برای تهیه ی الکل از الیاف گیاهان و مواد قندی هستند . از دانه های روغنی گیاهان و ضایعات روغن پخت و پز هم می شود سوخت مایع موتور های دیزل را به دست آورد .

هر دو نوع سوخت مایع حاصل از تخمیر مواد غذایی ( مانند الکل و دیزل ) را می توان به تنهایی یا مخلوط با بنزین و گازوئل در وسایل نقلیه به کاربرد و انتشار مواد آلاینده ی زیان آور را در هوا تا اندازه ای کاهش داد . در برزیل الکل حاصل از تخمیر نیشکر ، یک چهارم سوخت مصرفی وسایل نقلیه را فراهم می کند . هم چنین با گرم کردن توده اهای زیستی در کوره هایی با دمای بسیار زیاد ، در نبود اکسیژن ، می توان گاز هیدروژن و متان به دست آورد که محصول این فرایند ، بیوگاز نامیده می شود . در اثر تجزیه و پوسیدن مواد زیستی به طور طبیعی نیز گاز متان تولید می شود . هیدروژن و متان را می توان به عنوان سوخت در توربین های گازی یا کوره ها به کار برد و الکتریسیته تولید کرد .


یک نیروگاه بهره برداری از انرژی زیست توده ( بیومس )
 

نظر شما در مورد انرژی گیاهی چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک
۲۸تیر

سلام ، ما اقدام به طراحی لوگو برای وبسایت فیزیک برای زندگی نمودیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان واقع شود . این لوگو از این پس نشان اختصاصی وبسایت ماست . این نشان ( لوگو ) توسط nexlogo.blog.ir طراحی ، و به سفارش ما ، اجرا شده است . نظر خود را در رابطه با این نشان با ما در میان بگذارید .


نشان اختصاصی فیزیک برای زندگی


گروه فیزیک
۲۸تیر

سلام ، با توجه به این که وبسایت ما ( فیزیک برای زندگی ) برای ادامه ی فعالیت خود ، و برای تداوم بروزرسانی ها به امکانات اختیاری اضافه ی خاصی ( مانند حداکثر تعداد مطالب ، کلمات کلیدی و ... ) نیاز دارد ، و سیستم ارایه دهنده ی خدمات به ما ، هزینه ی قابل توجهی را برای این امکانات از ما دریافت می نماید ، ما ناچار به پرداخت های مالی بسیاری هستیم ، درست همین امروز ما مبلغ 500000 ریال برای فعال سازی برخی امکانات هزینه نمودیم که آن هم تنها برای یک سال فعال بوده و پس از آن نیاز به تمدید دارد . لذا از شما خواهشمندیم برای جبران هزینه های ما از ما حمایت مالی نمایید ( برای این منظور به منوی سایت مراجعه کنید ) . باشد که با حمایت های مادی و معنوی شما عزیزان به هدف اصلی خود ، دست یابیم .

با تشکر از شما

گروه فیزیک
۲۴تیر

نیروی خالص » تغییر در حرکت ناشی از یک نیرو یا ترکیبی از آنهاست ( در ادامه ی مطالب تغییر حرکت را شتاب خواهیم خواند ) . نیرو به ساده ترین شکل ، به صورت فشار یا کشش است ، منبع آن می تواند گرانشی ، الکتریکی ، مغناطیسی ، یا صرفاً تلاش عضلانی باشد . وقتی بیش از یک نیرو بر جسمی وارد شود ، نیروی خالص  را در نظر می گیریم . مثلاً ، اگر شما و دوستتان جسمی را با نیرو های مساوی در یک جهت بکشید ، نیرو ها با هم ترکیب می شوند و نیروی خالصی دو برابر نیروی شما تولید می کنند . اگر هر یک از شما با نیرو های مساوی جسمی را در جهت های مخالف بکشید ، نیروی خالص صفر می شود . نیرو های مساوی و در جهت های مخالف اثر هم را خنثی می سازند . یکی از نیرو ها را می توان منفی نیروی دیگر در نظر گرفت ، و جمع جبری آن دو صفر می شود ، که نیروی خالص حاصل را صفر می سازد .

شکل 1 در زیر ، نشان می دهد که نیرو ها چگونه با هم ترکیب می شوند و نیروی خالصی را تولید می کنند . جفت نیروی 5 پوندی در یک جهت نیروی خالص 10 پوندی را به وجود می آورند  . اگر 10 پوند نیرو به طرف راست و 5 پوند به طرف چپ وارد شود ، نیروی خالص 5 پوند به طرف راست وارد می شود ( نیرو ها در این شکل با پیکان نشان داده شده اند ) .  کمیتی چون نیرو را که هم اندازه دارد و هم جهت کمیت برداری می نامند . کمیت های برداری در فیزیک را می توان با پیکان هایی نشان داد که طول و جهت آن ها اندازه و جهت آن کمیت را نشان می دهد ( در ادامه ی مطالب فیزیک برای زندگی بیشتر درباره ی بردار ها صحبت می کنیم ) .

نیروی خالص

شکل 1 - نیروی خالص

مطالب مرتبط : کوپرنیک و زمین متحرک ، ارسطو و حرکت  ، آزمایش گالیله و سطح شیب دار ، قانون اول حرکت نیوتون

نظر شما در مورد نیروی خالص چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک
۲۴تیر

قانون اول حرکت نیوتون » گالیله با بیان این مطلب که ، در نبود نیرو ، حرکت جسم متحرک استمرار می یابد ، این نظر ارسطو را که جسم متحرک باید با نیروی ثابت به پیش رانده شود کاملاً دگرگون ساخت . گالیله این مقاومت اجسام در برابر تغییر حرکت را لختی نامید . نیوتون نظر گالیله را بهبود بخشید و آن را به صورت قانون اول خود درآورد ، که نام قانون لختی شایسته ی آن است . جمله ی زیر از پرینکیپیای نیوتون ( که از زبان اصلی لاتین ترجمه شده ) برگرفته شده است :

حالت سکون یا حرکت یکنواخت در خط راست هر جسم تداوم می یابد ، مگر آنکه تحت تأثیر نیرو هایی که بر آن وارد می شود مجبور به تغییر آن حالت شود .

واژه ی مهم در قانون لختی « تداوم می یابد » است : هر جسم کاری را که در حال انجام دادن است ادامه می دهد مگر آن که نیرویی بر آن وارد شود . اگر در حال سکون باشد ، به حالت سکون خود ادامه می دهد . 

این موضوع وقتی به خوبی نشان داده می شود که یک رومیزی ماهرانه و سریع از زیر بشقاب های موجود روی میزی کشیده شود و بشقاب ها در حالت اولیه ی خود باقی بمانند ! این ویژگی مقاومت اجسام در برابر تغییر حرکت را لختی می نامند .

اگر جسمی در حرکت باشد ، بدون چرخش یا تغییر سرعت به حرکت خود ادامه می دهد . این موضوع در کاوشگر های فضایی نمایان است که دائماً در فضای خارج جوّ حرکت می کنند . تغییرات حرکت باید برخلاف تمایل جسم به حفظ وضعیت حرکت خود به آن تحمیل شود . در نبود نیرو های خالص ، معمولاً جسم به طور نامحدود در خط راست حرکت می کند .

مطالب مرتبط : ارسطو را بیشتر بشناسید ، کوپرنیک و زمین متحرک ، ارسطو و حرکت  ، آزمایش گالیله و سطح شیب دار ، گالیله و برج کج ، گالیله که بود ، نیوتون که بود ، نیروی خالص

نظر شما در مورد قانون اول حرکت نیوتون چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک
۲۳تیر
ایزاک نیوتون ( 1727 - 1642 ) که بود » ایزاک نیوتون در روز کریسمس سال 1642 پیش از موعد متولد شد ، و به زحمت جان سالم به در برد . او در همان سالی متولد شد ، که گالیله در گذشت . زادگاه او خانه ای واقع در مزرعه ی مادرش در وولستورپ ( Woolsthorpe ) ، واقع در لینکن شر ( Linconshire ) ، انگلستان بود . پدرش چند ماه پیش از تولد او درگذشته بود ، و او تحت سرپرستی مادر و مادربزرگ خود بزرگ شد . در کودکی ، هیچ نشانه ی خاصی از تیزهوشی در او نبود  ، و در چهارده و نیم سالگی او را از مدرسه درآوردند تا در مزرعه ی مادرش کار کند . در مزرعه کاملاً ناموفق بود ، زیرا ترجیح می داد کتاب هایی را بخواند که از دارو فروش همسایه قرض می کرد . یکی از عمو هایش ، که توان بالقوه ی علمی را در او تشخیص داد ، به او کمک کرد تا در دانشگاه کمبریج تحصیل کند . او 5 سال در آنجا بود ، و بدون هیچ امتیاز خاصی فارغ التحصیل شد .
طاعون سراسر انگلستان را فرا گرفت ، و نیوتون - این بار برای ادامه ی مطالعات خود - به مزرعه ی مادرش بازگشت . او در مزرعه و در 23 و 24 سالگی ، پایه های کاری را گذاشت که او را جاودان ساخت . مشاهده ی سیبی که از درخت به زمین افتاد موجب شد فرض کند نیروی گرانی تا ماه و فراتر از آن نیز گسترش یافته است ، و قانون گرانش عمومی را تدوین و از آن برای اسرار حرکت سیاره ها و کشند های اقیانوس که قرن ها قدمت داشتند استفاده کرد ؛ او حسابان را ابداع کرد ، که ابزار ریاضی بسیار مهمی در علم است ؛ کار های گالیله را توسعه داد و سه قانون بنیادی حرکت را تدوین کرد ؛ و نظریه ای در مورد سرشت نور تنظیم کرد ، و به کمک منشور ها ، نشان داد که نور سفید از رنگ های رنگین کمان تشکیل شده است . این آزمایش های با منشور بود که ابتدا او را مشهور ساخت .
نیوتون با فروکش کردن بیماری طاعون به کمبریج بازگشت و طولی نکشید که اعتبار خود را به عنوان استاد ریاضی دان تراز اول تثبیت کرد . استاد ریاضی اش به نفع او استعفا کرد ، و نیوتون استاد کرسی ریاضیات لوکاس ( Lucasian Professor ) شد . او این مقام را 28 سال حفظ کرد . در سال 1672 به عضویت انجمن سلطنتی انتخاب شد ، و در آنجا اولین تلسکوپ بازتابی جهان را به نمایش گذاشت . هنوز می توان آن را که در کتابخانه ی انجمن سلطنتی لندن نگه داری می شود با این نوشته مشاهده کرد : « اولین تلسکوپ بازتابی ، اختراع سر ایزاک نیوتون ، که با دست های خود او ساخته شده است . »
اما ، در 42 سالگی بود که نیوتون شروع به نوشتن بزرگ ترین کتاب علمی ای که تاکنون نوشته شده است یعنی اصول ریاضی فلسفه ی طبیعی ( Principia Mathematica Philosophiae Naturalis ) نمود . این کتاب را به زبان لاتین نوشت و آن را طی 18 ماه تکمیل کرد . کتاب در سال 1687 چاپ شد ، اما نسخه ی انگلیسی آن تا سال 1729 ، دو سال پس از درگذشت او ، به چاپ نرسید . وقتی از نیوتون پرسیدند چگونه توانسته است به این کشف های فراوان نایل شود ، پاسخ داد که او راه حل مسئله های خود را با جرقه های ناگهانی به دست نیاورده است ، بلکه با تفکر مداوم و طولانی و سخت موفق به کشف آن ها شده است .
وقتی نیوتون در 46 سالگی به عضویت مجلس انتخاب شد ، فعالیت او تا اندازه ای از علم منحرف شد . وی 2 سال در نشست های مجلس شرکت می کرد ولی هرگز نطقی ایراد نکرد . یک روز از جای خود برخاست و مجلس ساکت شد تا سخنان این مرد بزرگ را بشنود . « نطق » نیوتون بسیار مختصر بود ؛ او فقط خواست که پنجره را به علت کوران ببندند !
انحراف دیگر نیوتون از کار های علمی هنگامی رخ داد که به سمت سرپرست ، و سپس ریاست ضرابخانه منصوب شد . نیوتون از سمت استادی خود استعفا داد و با وجود نگرانی جاعلان که کارشان در آن زمان رونق داشت ، تلاش های خود را صرف بهبود کار های ضرابخانه کرد . او همچنان عضو انجمن سلطنتی بود و به ریاست آن برگزیده شد ، بهد از آن ، تا زنده بود هر سال به این سمت انتخاب می شد . در 62 سالگی کتاب اپتیک نیوتون ( Opticks )  را نوشت ، که حاصل کار او در مورد نور بود . نه سال بعد ویراست دوم پرینکیپیا را منتشر کرد .
برخی خصوصیات فردی نیوتون » گرچه موی نیوتون در 30 سالگی خاکستری شد ، اما در تمام عمر او پرپشت ، بلند ، و مجعد باقی ماند ، و برخلاف معاصرانش ، از کلاه گیس استفاده نمی کرد . او مردی متواضع ، و به انتقاد بسیار حساس بود ، و هرگز ازدواج نکرد . او تا کهنسالی از سلامت جسم و روح برخوردار بود . در 80 سالگی ، هنوز تمام دندان های خود را داشت ، بینایی و شنوایی او هنوز کاملاً تیز ، و ذهنش کاملاً هشیار بود . هموطنانش وی را در زمان حیاتش بزرگ ترین دانشمند همه ی دوران می دانستند . در سال 1705 میلادی ، ملکه آن ( Queen Anne ) ، به او عنوان « سر » را عطا کرد . نیوتون در 85 سالگی درگذشت و در کنار شاهان و قهرمانان انگلستان در صومعه وست مینیستر ( Westminister )  به خاک سپرده شد .
نیوتون نشان داد که عالم طبق قانون های طبیعی کار می کند و بی نظم و ناپایدار نیست - شناختی که سبب امیدواری و الهام دانشمندان ، نویسندگان ، هنرمندان ، فیلسوفان و مردمی از هر طبقه و سرآغاز عصر اندیشه و خرد شد . افکار و بصیرت های ایزاک نیوتون جهان را کاملاً تغییر داد و وضعیت زندگی بشر را بهبود بخشید .
به نظر شما ، آیا مادر نیوتون هیچ گاه فکر می کرد پسرش این چنین دانشمند بزرگی شود ؟ تا آنجایی که صد ها سال بعد نامش در وبسایت بزرگ فیزیک برای زندگی ذکر شودو همه او را بشناسند ؟ از کجا مسخص است ؟ شاید من یا شما نیز روزی دانشمند بزرگ و مشهوری شویم ! فقط کافیست کمی تلاش و پشتکار به خرج بدهیم !

ایزاک نیوتون

ایزاک نیوتون ( 1727 - 1642 )

مطالب دیگر ما را برای آشنایی بیشتر با نیوتون و کارهایش دنبال کنید ...

نظر شما در مورد نیوتون و زندگی اش چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک
۲۳تیر

سلام ، وبسایت فیزیک برای زندگی قصد دارد ، تا به منظور افزایش خدمات رسانی فیزیک به جامعه ، مرجعی از تمامی سایت ها و وبلاگ های فیزیک راه اندازی نماید . اگر شما دارای سایت یا وبلاگی در هر زمینه ای از فیزیک ( یا مطالب مرتبط با آن ) دارید ؛ و یا این که می شناسید ، خواهشمندیم اطلاعات آن را در بخش نظرات این مطلب ذکر نموده تا بررسی کرده و در صورت پذیرش آن را در صفحه ی اختصاصی خود لینک نماییم . ( این صفحه قرار است مرجعی از تمامی وب های مرتبط با فیزیک را به کاربران ارایه دهد ) .

تنها وبلاگ ها و سایت ها با شرایط زیر پذیرش می شوند :

1 - موضوع وبلاگ یا سایت باید حتماً در رابطه با فیزیک باشد .

2 - وبلاگ یا وبسایت شما ، نباید بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کند ( اینجا را ببینید ) .

3 - مطالب شما ، نباید صرفاً رونوشت شده ( کپی ) از سایر صفحات وب باشد .

4 - همچنین رعایت نکات زیر الزامیست :

- صحت مطالب

- اعتبار مطالب

- دامنه پوشش موضوعی مطالب

- به روز بودن ( تازگی )

- تعاملی بودن ( دو سویگی )

- دسترسی پذیر و عدم اشکال در ارتباط با صفحه

- خدمات

- کاربر پسندی

- مدیریت مخاطب

- پشتیبانی مستمر از مطالب

- جامعیت و تراکم فرامحلی

در صورتی که دارای صفحه ی وبی در زمینه فیزیک یا مطالب مرتبط با آن دارید ، یا می شناسید ، در بخش نظرات همین مطلب به ما معرفی نموده تا بررسی کرده و در صفحه ی مرجع فیزیک لینک نماییم . با تشکر و سپاس فراوان از همراهی شما .

گروه فیزیک

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما