فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

۰۹شهریور
آیا انسان میدان مغناطیسی را احساس می کند ؟ در ادامه با فیزیک برای زندگی همراه باشید تا با پاسخ این پرسش را بیابیم :
هیچ مدرک قانع کننده ای وجود ندارد که نشان دهد انسان ها قادر به مشاهده یا حتی درک میدن های مغناطیسی باشد . با وجود این ، بسیاری از گونه های جانوری مانند کبوتر ها ، پروانه های مونارک و مگس های میوه این توانایی را دارند ؛ موهبتی که از آن با عنوان " دریافت مغناطیسی " ( Magnetoreception ) یاد می شود . در چشمان این جانوران پروتئینی به نام " کریپتوکروم " ( Cryptochromes ) وجود دارد ( کریپتوکروم در زبان یونانی به معنای " رنگ پنهان " است ) که ظاهرا به جانور کمک می کند میدان های مغناطیسی را به شکل نواحی روشن و تاریک ببیند ؛ زیرا این پروتئین ها با خطوط میدان مغناطیسی هم راستا می شوند .
البته انسان ها نیز در شبکیه چشم خود کریپتوکروم دارند که در تنظیم ساعت درونی بدن ما ایفای نقش می کند . با وجود این ، هیچ کدام از مطالعات متعددی که تلاش کرده اند درک انسان از میدان مغناطیسی را مورد سنجش قرار دهند ، نتوانسته اند ثابت کنند وجود آن ها به ما کمک می کند از این توانایی و موهبت برخوردار باشیم .

میدان مغناطیسی
تصویری از میدان های مغناطیسی یک آهن ربا که توسط براده های آهن تشکبل شده است .

اگر در رابطه با این مطلب پرسشی دارید می توانید از ما بپرسید ! ( از طریق بخش نظرات همین پست ) ، همچنین اگر شما نیز پرسشی دارید که پاسخی برای آن نیافته اید ، کلید آن در دست ماست ! از ما بپرسید تا در اولین فرصت ممکن پاسخ دهیم ...

در رابطه با این مطلب دیدگاه و یا در راستای بهبود آن پیشنهادی دارید ؟! در بخش نظرات همین مطلب مطرح کنید .

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...
گروه فیزیک

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما