فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

آزمایش گالیله و برج کج

دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۷ ق.ظ

گالیله و برج کج » گالیله ، برجسته ترین دانشمند اوایل قرن هفدهم ، به دیدگاه زمین متحرک کوپرنیک اعتبار بخشید . او این کار را با بی اعتبار کردن نظریات ارسطو درباره حرکت انجام داد . گرچه او نخستین کسی نبود که مشکلات نظریات ارسطو را خاطر نشان می کرد ، اما اولین کسی بود که با مشاهده و آزمایش دلایل قانع کننده ای در این مورد مطرح کرد .

گالیله فرضیه ی سقوط اجسام ارسطو را به راحتی باطل کرد . می گویند که او اجسام با وزن های متفاوت را از بالای برج کج پیزا به پایین رها کرد و سقوطشان را مقایسه کرد . گالیله ، بر خلاف اظهارات ارسطو ، دریافت سنگی که وزنش دو برابر سنگ دیگر بود ، دو برابر تند تر سقوط نمی کند . او دریافت ، صرف نظر از تأثیر اندک مقاومت هوا ، اجسام با وزن های متفاوت وقتی همزمان رها شوند ، با هم فرو می افتند و به زمین برخورد می کنند . می گوییند گالیله یک بار جمعیت انبوهی را جمع کرد تا شاهد انداختن دو جسم با وزن های متفاوت از بالای برج باشند . بنابراین حکایت ، بسیاری از تماشاچیان این آزمایش گالیله که دیدند اجسام با هم به زمین برخورد کردند گالیله ی جوان را مسخره کردند و همچنان به تعالیم ارسطویی معتقد مندند .

خود آزمایی »» نظریات ارسطو منطقی و با مشاهده های روزمره سازگارند . پس ، اگر مکانیک در فیزیک آشنا نمشوید ، اظهارات ارسطو درباره ی حرکت معقول به نظر می رسد . اما با به دست آوردن اطلاعات جدید درباره ی قاعده های طبیعت ، احتمالاً در می یابید که ذهن شما از تفکر ارسطویی فراتر می رود !

در ادامه بیش تر با ما همرا باشید تا به بقیه مطالب مرتبط با این موضوع بپردازیم ...

مطالب مرتبط : ارسطو را بیشتر بشناسید ، کوپرنیک و زمین متحرک ، ارسطو و حرکت  ، آزمایش گالیله و سطح شیب دار ، گالیله و برج کج

نظر شما در مورد این مقاله چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

دیدگاه های شما  (۰)

نخستین دیدگاه را شما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما