فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

خطای حس لامسه

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۳ ب.ظ
خطای حس لامسه » امروز می خواهیم یک پدیده و آزمایش جالب فیزیکی را برای شما آشکار کرده و نمایش دهیم ، یک آزمایش جالب ، خطای حس لامسه ، شاید شما با خطا هایی از حواس پنج گانه مانند ؛ خطای بینایی ، بویایی ، شنوایی و ... آشنا شده باشید . اما خطای لامسه چیست ؟ همانگونه که می دانید یکی از ابزار های اندازه گیری تقریبی دما ، حس لامسه است که تنها با آن می توان گرمی یا سردی یک جسم را مشخص نمود ولی عدد و اندازه ی مشخصی از دمای یک جسم را نمی توان با آن به دست آورد . به علاوه نمی توان دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین را با آن اندازه گیری نمود . اما یکی از مشکلات حس لامسه خطاهایی است که در آن وجود دارد اگر می خواهید نمونه ای از یک خطای حس لامسه در خود را امتحان نمایید آزمایش ساده ی زیر را انجام دهید .
1 - ابتدا سه ظرف که درون اولی آب سرد ، دومی آب با دمای متعادل ( ولرم ) و سومی آب گرم ریخته شده باشد آماده کنید .
 2 -  یکی از دست های خود را در ظرف حاوی آب سرد قرار دهید و دست دیگر خود را در ظرف حاوی آب گرم ، پس از مدتی هر دو دست خود را به طور هم زمان از دو ظرف خارج نمایید و درون ظرفی که دارای آب متعادل است قرار دهید ، مشاهده خواهید کرد که دستی که در آب سرد قرار داشته احساس گرما می کند و دستی که در آب گرم قرار داشته احساس سرما !
این نمونه ی ساده ای از خطای حس لامسه ما بود . نمونه های دیگری نیز موجود می باشد که در صورتی که می خواهید آن ها را نیز فرا بگیرید در بخش نظرات از ما و دیگر کاربران بپرسید .

اگر شما نیز خطا هایی را در حس لامسه خود شناسایی کرده اید ، آن را در بخش دیدگاه ها با ما در اشتراک بگذارید ...

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

دیدگاه های شما  (۰)

نخستین دیدگاه را شما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما