فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

بیدار شدن کاوشگر فیله

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۳ ق.ظ

کاوشکر فیله ( philae ) پس از 600 ساعت دوباره به کار افتاد ! این کاوشگر با ارسال پیام « سلام زمین ، صدای مرا می شنوی ؟ » به « روزتا » ( روزتا نام ماهواره همراه فیله است ) روزتا نام در توئیتر ، دانشمندان را از راه افتادن دوباره اش ذوق زده کرد ! روزتا هم در جواب به آن توئیت گفت « یک خبر عالی ! فیله ، کاوشگر من بیدار شده است ! »

فیله ، نام روبات کاوشگر سازمان فضایی اروپاست که آبان ماه سال گذشته روی دنباله دار پی 67 فرود آمد . اما بعد از حدود 60 ساعت نمونه برداری و ارسال اطلاعات به زمین ، شارژش تمام شد و از کار افتاد . دلیل از کار افتادن فیله نبود نور خورشید بود ، در واقع این روبات برای فرودش دچار مشکل شد و در نهایت داخل شکافی افتاد که باعث شد نور کافی به آن نرسد و باتری های خورشیدی اش نتوانستند شارژ َکافی به دست آورند . این اتفاق با نزدیک شدن دنباله دار به خورشید برطرف شد ، انرژی مورد نیاز کاوشگر تأمین شد و بعد از گذشت 600 ساعت فیله دوباره به کار افتاد ! وظیفه ی اصلی فیله جمع آوری اطلاعات و بررسی دنباله دار است . فیله و روزتا 10 سال پیش به فضا پرتاب شدند و پروژه شان یکی از پر خرج ترین فعالیت های فضایی تاکنون بوده است . کاوشگر فیله حدود 100 کیلوگرم وزن دارد و فرود سختش روی دنباله دار یکی از مهم ترین اتفاقات فضایی در سال های گذشته بوده است .

جالب است بدانید اسم کامل دنباله دار پی 67 ، چوریوموف گراسیمنکو ( Ghuryumov Gerasimenko ) یعنی اسم فردی است که آن را کشف کرده است . این دنباله دار در سال 1969 میلادی کشف شد . 


تصویری خیالی از کاوشگر فیله

نظر شما در مورد بیدار شدن کاوشگر فیله چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

دیدگاه های شما  (۰)

نخستین دیدگاه را شما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما