فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

سازه چوبی تک پایه متعادل 4

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۷ ب.ظ

در تصویر زیر یک سازه ی چوبی را مشاهده می کنید که تنها بر روی یک پایه ایستاده است ! این سازه تک پایه تنها از قطعات چوبی با طول 12 و عرض 2/5 سانتی متر ( 2/5 × 12 ) وزن هر یک از این چوب ها از 8 تا 10 گرم متغیر است . در ساخت این نوع سازه باید وزن دو طرف کاملاً مساوی باشد . به طوری که حتی یک دهم گرم تغییر در وزن دو طرف موجب سقوط وعدم پایداری سازه می شود . توجه داشته باشید که هر چه طول پایه بیشتر و همچنین مساحت سطح آن کمتر باشد پایدار نگه داشتن سازه دشوار تر خواهد شد و ضریب دقت بیشتر می شود . جالب است بدانید که هر چه ارتفاع سازه بیشتر می شود پایداری کمتری پیدا نمی کند و احتمال سقوط افزایش میابد . ساختن چنین سازه ای ( آن هم تک نفره ! ) به دقت و مهارت بسیار بسیار زیاد و صبر و حوصله فراوانی نیاز دارد چرا که ممکن است بار ها و بار ها سقوط کند ! به طور متوسط ساخت چنین سازه ای از 3 تا 8 ساعت زمان می برد . در حال حاضر تنها یک نفر در ایران و جهان به نام استاد محمد رضا جاوید توانایی ساخت چنین سازه ای را آن هم با این گونه از چوب ها دارند ( آن هم تک نفره ! ) . برای ساخت چنین چیزی از محاسبات فیزیکی زیادی استفاده می شود .

سازه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید نمونه ای از این کار هاست این سازه ار 100 قطعه چوب ( 2/5 × 12 ) تشکیل شده است و وزن آن 980 گرم است .

ویژگی متفاوت این سازه نسبت به بقیه این است که در آن یک جسم تزیینی ( تخم مرغ سفالی رنگ شده ) نیز وجود دارد که آن را در قسمت بالایی سازه مشاهده می کنید .

 

سازه چوبی متعادل تک پایه 4

سازه چوبی متعادل 4

در ویدیو زیر فیلم تخریب سازه را مشاهده می کنید ( برای اطمینان از این که از چسب استفاده نشده )

 

دریافت
مدت زمان: 11 ثانیه

این مطلب را بازنشر نمایید تا بقیه بیشتر با این هنر جدید و ورزش فکری آشنا شوند .

نظر شما در مورد این سازه و بهتر شدن آن چیست ؟ در بخش نظرات بی صبرانه منتظریم !

آثار مرتبط : سازه تعادلی 5 - سازه تعادلی 4 - سازه تعادلی 3 - سازه تعادلی 2 - سازه تعادلی 1

منتظر آثار بعدی باشید ...

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

دیدگاه های شما  (۰)

نخستین دیدگاه را شما ارسال کنید

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما