فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

نیاز بشر به انرژی

پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ب.ظ

به گفته ی دانشمندان ، بدون انرژی هیچ اتفاقی روی نمی دهد . اما انرژی چیست ؟ منبع تولید آن چیست و چگونه از آن استفاده می کنیم ، جهان امروز به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و تامین این انرژی بدون آن که آسیبی به محیط زیست وارد شود ، یکی از مهم ترین مشکلاتی است که با آن رو به رو هستیم .

نیاز ما به انرژی

به کار هایی که در یک روز معمولی انجام میدهید ، خوب فکر کنید . از همان اول صبح که لامپ یا رادیو و تلویزیون را روشن می کنید تا گرم کردن آب برای حمام و سرد کردن یخچال ، به انرژی نیاز دارید . وقتی با خودرو به مدرسه یا محل کار می رویم ، انرژی مصرف می کنیم . هنگام استفاده از رایانه و تلفن همراه نیز انرژی مصرف می کنیم . در کارخانه ها هم برای به عمل آوردن مواد خام و تولید فراورده های گوناگونی که در زندگی روزمره به آن ها نیاز داریم و همچنین در فرایند های صنعتی مثل استخراج و ذوب فلز ها ، مقدار زیادی انرژی مصرف می شود .

انرژی در گذشته

هزاران سال است که مردم از انرژی استفاده می کنند . در آغاز از انرژی فقط برای پخت و پز و گرم کردن استفاده می کردند . اما بعد ها برای پخت ظرف های سفالی و استخراج و ذوب فلز ها برای ساخت ابزار و سلاح های جنگی ، نیاز به انرژی بیش تر شد . بخش زیادی از این انرژی با سوزاندن هیزم ، گیاهان و روغن های حیوانی فراهم می کردند . مردم از حدود دو حزار سال پیش ، برای راه اندازی آسیاب ها ( برای آرد کردن غلات ) ، انرژی آب های جاری و باد به کار می گرفتند .

با آغاز دوران انقلاب صنعتی ، نیاز به انرژی به شدت افزایش یافت . در این دوران گرمای مورد نیاز ماشین های بخار از راه سوزاندن زغال سنگ به دست می آمد . در 250 سال گذشته ، مصرف انرژی به شدت افزایش پیدا کرده است . طوری که فقط در قرن بیستم ، مقدار مصرف انرژی چهار برابر شد زیرا شهر ها گسترش یافتند ، جامعه جهانی صنعتی شد و استفاده از وسایل نقلیه برای رفتن به محل کار و مسافرت های گوناگون همگانی شد .

دانشمندان در سال های پایانی قرن بیستم میلادی ، پژوهش های خود را درباره ی ارتباط بین مصرف انرژی و آسیب رسیدن به محیط زیست ، آغاز کردند .

انرژی در قرن بیست و یکم

رشد روز افزون جمعیت ( پژوهش ها نشان می دهند که جمعیت جهان در سال 2050 میلادی حدود 10 میلیارد نفر خواهد شد . ) و پیشرفت های اقتصادی به این معنی است که نیاز به انرژی در قرن 21 افزایش پیدا می کند و سرعت افزایش میزان انرژی بیش از پیش خواهد بود . دانشمندان و مهندسان علومی همچون فیزیک در پی یافتن منابع جدید انرژی هستند تا نیاز روز افزون جهان را برآورده سازد . با وجود این ، ما نیز باید برای بهینه سازی مصرف انرژی کوشش کنیم و تاثیر های زیان بار حاصل از مصرف انرژی بر محیط زیست را کاهش دهیم .

دیدگاه های شما  (۴)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****** ************* ************************************************* *************************************************** ************************
پاسخ:
لطفاً از ارسال هرزنامه خودداری فرمایید .
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
Propecia *** **** ******** *** *** ******* ** **** ******* **** *********** **** **** *** ******* ***** ********* ********.
پاسخ:
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما