فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۰آذر

دماسنج بیشینه - کمینه »» این دماسنج ، نوع ویژه ای از دماسنج های مایعی است که بیشینه و کمینه ی دما را در مدت زمان معین نشان می دهد . از این دماسنج معمولاً در مراکز پرورَ گل و گیاه ، باغداری ، هواشناسی و ... استفاده می کنند . در ادامه ، شکلی از طرح واره ی این نوع دماسنج را مشاهده می کنید . 

هنگامی که دما بالا می رود ، به دلیل انبساط الکل ( در لوله ی سمت چپ شکل ) ، جیوه در لوله ی سمت راست به بالا رانده می شود و شاخص فولادی لوله ی سمت راست را با خود بالا می برد . 


طرح واره ای از یک دماسنج بیشینه - کمینه 

شکل واقعی یک دماسنج بیشینه - کمینه

اگر سطح جیوه در لوله ی سمت راست پایین بیاید ، شاخص فولادی ، که به آن فنر های ریزی متصل است ، همراه با آن حرکت نمی کند و در همان محل قبلی خود در مقابل دمای بیشینه ( ماکزیموم ) می ایستد . 
هنگامی که الکل به علت کاهش دما منقبض می شود ، جیوه از طرف لوله ی U شکل بالا می رود و شاخص فولادی دیگر را در این طرف لوله بالا می راند . اگر سطح جیوه در لوله سمت چپ پایین بیاید شاخص فولادی سمت چپ نیز که به آن فنر های ریزی متصل است ، همراه با آن حرکت نمی کند و در همان محل قبلی خود در مقابل دمای کمینه ( مینیموم ) می ایستد . 
با استفاده از آهنربا ، این دو شاخص در پایان مدت زمان مورد نظر به سطح جیوه برگردانده می شوند . 
در طرح جدید این نوع دماسنج ها به علت سمی بودن جیوه از مایع ترکیبی جدیدی به عنوان جایگزین استفاده می شود . 

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟ در بخش نظرات منتظریم !

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک
۱۷آذر

سلام :) یک سال پیش ، درست در چنین روزی وبسایت فیزیک برای زندگی را در جهت افزایش سطح علمی جامعه راه اندازی کردیم . . . اکنون یک سال ( 365 روز ) از افتتاح فیزیک برای زندگی می گذرد ، در این مدت ما با پشتکار و تلاش فراوان و قرار دادن مطالب گوناگون برای شما کاربران عزیز سعی کردیم تا حدودی به هدف خود دست یابیم . . . امیدواریم در طی این مدت شما از ما راضی بوده باشید :) انشاا... تا با ادامه ی این مسیر روز به روز به هدف خود نزدیک تر شویم . از همراهی شما سپاسگزاریم . . . 

در ادامه سعی خواهیم کرد تا فیزیک برای زندگی را برای شما جذاب تر کنیم . بخش های جدیدی هم مانند معرفی کتاب ، سایت ها و وبلاگ ها و ... نیز اضافه کرده ایم . 

هم چنین اگر شما نیز می خواهید با ما همکاری کنید کافیست به بخش همکاری با ما مراجعه فرمایید .

موفق باشید . 

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

گروه فیزیک

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما