فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایتی ویژه ی تمامی دوستاران فیزیک

فیزیک برای زندگی

وبسایت فیزیک برای زندگی ، به جهت آموزش فیزیک ( برای علاقه مندان در تمامی گروه های سنی ) توسط موسسه ی آموزشی فرهنگی محمد راه اندازی شده است. این وبسایت برای کلیه ی علاقه مندان به فیزیک ، دانش آموزان و اساتید دانشگاه دارای مطالبی مفید و غنی شده می باشد که می تواند ضمن ارتقای سطح علمی شما ، برای زندگی بهتر به شما کمک کند. ما ، می کوشیم تا مطالب فیزیک را به روشی نوین آموزش دهیم و درک و فهم آن را ساده تر سازیم .
بی صبرانه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
http://physics1.blog.ir

دیدگاه شما !

بمب اتمی چیست

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ق.ظ

بمب اتمی چیست ؟ » بمب اتمی ، سلاحی هسته ای است . این بمب به حدی قوی است که انفجار آن می تواند شهری را به کلی ویران کند . بمب اتمی با استفاده از پدیده ی شکافت زنجیره ای هسته ی عناصر سنگینی همچون اورانیم 235 و پلوتونیم 239 ساخته می شود . هنگامی که این عناصر توسط نوترون های آزاد بمباران می شوند ، هسته ی آن ها شکافته شده ، هسته های کوچک تری به وجود می آید . شکافت هسته ای موجب آزاد شدن مقدار زیادی گرما و نوترون های جدید می شود . این نوترون ها به نوبه ی خود اتم های بیش تری را بمباران می کنند . در نتیجه عمل شکافت به صورت زنجیره ای در کل ماده گسترش می یابد و انفجاری عظیم رخ می دهد . 

انفجار بمب اتم

نخستین بمب اتمی توسط گروهی از دانشمندان آمریکایی به سرپرستی رابرت اوپنهایمر ساخته شد . این گروه بر روی پروژه ی مانهاتان در لوس آلاموس نیومکزیکو کار می کردند . این پروژه یک طرح سری نظامی در مورد کاربرد اورانیم و پلوتونیم در ساخت بمب اتمی بود . آن ها نخستین بمب اتمی را در 16 ژوئیه ی سال 1945 میلادی در نیومکزیکو مورد آزمایش قرار دادند . یک ماه پس از آن ، نخستین بمب های اتمی در شهر های هیروشیما و ناکازاکی کشور ژاپن منفجر شدند و ویرانی های بسیار و خسارات جبران ناپذیری به بار آوردند  . پس از آن در کشور های روسیه ، انگلستان ، چین و فرانسه نیز بمب اتمی ساخته شد . بمب های اتمی امروزه قدرت های بسیاری دارند و می توانند تنها در چند لحظه میلیون ها نفر را به خاک و خون بکشند . 

درون بمب اتمی

ساز و کار یک بمب اتمی

نظر شما در مورد بمب اتمی چیست ؟

با فیزیک برای زندگی همراه باشید ...

دیدگاه های شما  (۲)

۰۳ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۸ ᕼᗩᘉᓰᙓᖺ *
وب جالبی دارین
پاسخ:
متشکریم :)

بمب اتم چه خطری دارد اگه در جنگ استفاده شود

پاسخ:
ویرانی بسیار گسترده به دلیل قدرت تخریبی بالا و همچنین آلودگی ها و تشعشعات بسیار خطرناک باقی مانده از مواد رادیواکتیو.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

پشتیبانی

360 رنگ
حمایت از ما
خانه
درباره ما
همکاری با ما